Představení vozu
Dodge Challenger R/T – T/A Package odkazující na závodní sérii Trans Am. Vzhledově připomínající závodní speciály z roku 1970. Motor 5.7l HEMI V8, produkujícím výkon 371 HP a kroutící moment 542 N.m. 5.7 HEMI je jedním z nejslavnějších amerických tradičních osmiválců, jeho historie ve vozech Dodge začala už v roce 1953. Od té doby se koncepce HEMI díky jeho charakteru, síle a spolehlivosti používá s velkou řadou inovací dodnes. Challenger R/T dosahuje zrychlení z 0-100 km/h za 5.3 s a dosahuje maximální rychlosti 249 km/h. Sílu motoru přenáší na vozovku 8 stupňová automatická převodovka TorqueFlite s možností pádlového řazení, která poskytuje maximální sportovní vyžití a řazení s reakcí 160 milisekund. Do přímého kontaktu s vozovkou přichází prémiová 20″ alu kola.
Challenger R/T nabízí detailní úpravu jízdních vlastností pomocí systému Super Track Pack. V něm lze nastavit chování motoru a převodovky, kontroly trakce nebo tuhosti řízení v několika stupních od maximálního komfortu pro pohodlné cestování až po sportovní nastavení, které probudí tradiční HEMI sílu. Nastavení je modulární a na sobě nezávislé, lze je tedy mezi sebou libovolně kombinovat. Nesmí chybět ani funkce Launch Control pro optimalizaci rozjezdu, která udržuje motor v nastavených otáčkách a snižuje prokluz kol. V symbióze těmito systémy pak pracuje modul Performance Pages, sledující výkon a chování vozů do nejmenších detailů. Umožňuje měřit a zobrazovat: zrychlení, brzdnou dráhu a čas, podélné a příčné přetížení (G-Force), úhel natočení volantu a to včetně výpisu historie a nejlepších naměřených hodnot. Engine Performance umožňují řidiči zobrazit: aktuální výkon, točivý moment nebo ukazatele stavu provozních kapalin motoru.
Interiér vozu nabízí maximální komfort v americkém stylu. Vyhřívané i odvětrávané sedačky v kombinaci Nappa kůže a alcantary jsou široké a pohodlné i na dlouhých cestách, prémiový dojem dojem doplňuje i kožený vyhřívaný volant s pádlovým řazením. Palubní počítač se 7″ displejem zobrazuje veškeré potřebné funkce od rychlosti přes měření času zrychlení až po kontrolu oleje. Je obklopen velkými fyzickými analogovými budíky po vzoru tradičních amerických muscle cars. Kůží obšité palubní desce pak dominuje Uconnect 4 infotainment systém s 8.4″ obrazovkou, podpora Android Auto a Apple Carplay je samozřejmostí. Challenger ale stále nabízí fyzická tlačítka pro efektivní ovládání klimatizace nebo hlasitosti rádia při řízení.