

Doma až se rodina usadí do svých zaběhnutých večerních tradic usedám s telefonem v ruce před televizí. Televize mě nezajímá. Zajímá mě ten přízrak, který jsem potkal. To, co se přehnalo kolem mě a zanechalo ve mě pocit vzrušení snad i adrenalin. Vím, že nešlo o evropskou produkci a na japonce bych taky netipoval. Podvědomě zadávám do Google řetězec „americké SUV“. Vyběhne spousta odkazů. Scroluji mezi opravdovými silničními giganty a bingo. Našel jsem, co jsem hledal.



Okamžitě přeskakuji základní modely a vyhledávám ty sportovní. Hned na první pohled mě zaujme model R/T. Žádné pompézní chromy. Vše je hezky sladěné do černa. Agresivní a přitom vkusné. Sportovní šarm, který umožní převážet i rodinu. Některý model má 6 a některý dokonce i 7 míst. To neznamená žádný kompromis mezi srdcem závodníka a rodinou. To pro mě představuje naději. Probírám se nabídkou paketů a modelů v řade R/T a přitom pošilhávám po motorech V8. Přistihnu se, že se usmívám. Pokud se na mě zrovna teď moje žena dívá, bude si myslet, že sjíždím polonahé ženské celebrity. Zatím nic netuší.
5.7L HEMI V8
síla amerických muscle cars
Legendární americký osmiválec, osvědčený napříč celou modelovou řadou Dodge a RAM. Vychutnejte si tradiční americký bublavý projev a rychlý nástup kroutícího momentu v nízkých otáčkách.



Verze TOW N GO
Volitelný balíček TOW N GO modelu R/T přidává laděný výfuk, tvrdší podvozek a sportovní jízdní režimy po vzoru vrcholových verzí SRT.

Okamžitě propadnu kouzlu tohoto vozu a říkám si, že záleží jen na rozpočtu. R/T nebo R/T HEMI Orange, R/T Plus nebo SRT. Opět hledám na Google, kde se tyto vozy u nás prodávají. Nikdy jsem je nehledal ani nevyhledával. Nikdy jsem necítil potřebu je znát. Až teď, při tom letmém osobním seznámení. Říkám si, co nastane, až se na něj opravdu podívám zblízka. A hlavně, až ho nastartuji. Vím totiž přesně co se stane, ale to už je jiný příběh. Příběh chlapce, který potřebuje mít svoji hračku.




Model dodávaný výhradně s motorem HEMI V8 disponuje sportovně laděným podvozkem, který je snížený o 20mm. K dispozici je možnost přepnutí vozu do Sport modu, který zajistí: lepší reakci plynového pedálu, posune řazení do vyšších otáček a změní charakter řízení na sportovní. Plus Paket obsahuje sadu asistenčních prvků jako adaptivní tempomat, hlídání mrtvých úhlů nebo nouzové brždění. O zvuk se postará 19 reproduktorů high end aparatury Harman/Kardon.

Verze R/T je standardně vybavena sportovním podvozkem sníženým o 20mm oproti ostatním verzím.

Audio systém renomované značky Harman Kardon s 19 reproduktory, subwooferem a 825W zesilovačem.



Oproti verzi R/T je Tow N Go více sportovně založena. Je vybavena Bilstein sportovním adaptivním podvozkem, Quadra-Trac 4WD systém, nastavitelným sportovním výfukem, posílenými Brembo brzdami, LSD samosvorem, 20" koly s nízkoprofilovými pneumatikami a řadou dalších prvků. Tow and Go verze má zároveň vyšší maximální rychlost, která je omezovačem nastavena z původních 193 Kmh na 233 Km/h. Černý interiér v Nappa kůži a sedačky opatřené logem R/T. Pohonem Quadra-Trac 4WD s redukcí.

Správné sportovně laděné SUV potřebuje dostatečně silné brzdy pro efektivní a bezpečnou jízdu. Brzdy BREMBO poskytují dostatečnou brzdnou sílu pro vozy této třídy a hravě si poradí i s dynamickým jízdním stylem.

Diferenciál s omezeným prokluzem spolu s kontrolou trakce drží Durango na vozovce jako přibité, aby si řidič mohl vychutnat sportovní a bezstarostnou jízdu.



Nejrychlejší a nejsilnější 6 místné SUV s HELLCAT motorem, nabízející pro svou třídu neuvěřitelných 710 HP a točivý moment 875Nm. Zrychlení z 0-100 za 3,5s! Pohon QUADRA-TRAC 4WD. Sportovní podvozek obsahuje nově adaptivní tlumiče Bilstein na všech kolech, tužší pružiny a příčné stabilizátory. Jízdní režimy Selec-Track – agresivní režim Track umožní přenést 70% výkonu točivého momentu na zadní kola. Brzdy Brembo s ventilovanými kotouči.

Převratný HELLCAT motor svým příchodem v roce 2015 způsobil revoluci v amerických muscle cars, jeho 6.2l V8 blok s 14.5 PSI kompresorem poskytuje šílených 710 HP a 868 Nm.

Sportovní podvozek s Bilstein adaptivními tlumiči na obou nápravách, tužší pružiny a příčné stabilizátory dodávají luxusnímu SUV dávku obratnosti pro ukočírování jeho výkonu.